Marknadsföring är processen att marknadsföra ditt företag via olika mediekanaler. Vilket inkluderar bland annat sociala medier och din egna hemsida. I takt med att allt fler företag etablerat sig på marknaden samtidigt som trender kommer och går så har marknadsföringen blivit allt svårare.
Den här guiden ger dig en idé över de bästa marknadsföringskanalerna som du kan använda för att marknadsföra ditt företag 2022.
Tik-Tok växer i popularitet nästa år
När sociala nätverk som Facebook fortsätter att kämpa med en nedgången i deras popularitet, är det uppenbart att den hetaste marknadsföringskanalen mot privata konsumenter är Tik-Tok. Denna uppstickare har visat sig ha ett högt engagemang från sina användare och är ett utmärkt sätt för företag att interagera med sin målgrupp, framförallt om du har en yngre målgrupp.
Influencermarknadsföring blir allt viktigare
Influencermarknadsföring har varit en stigande trend, särskilt under det senaste året. Till exempel finns det influensernätverk som drar in över 100 miljoner årligen genom dessa typer av samarbeten.
Influencers har ett stort följe på nätverk som till exempel Instagram och Twitter och är ett lukrativt verktyg för att nå deras engagerade följare. Se bara till att du väljer en influencer som har följare från den målgruppen som du är ute efter!